Сторінка: https://www.drs.gov.ua/press-room/u-drs-rozglyanuly-dodatkovo-nadani-ministerstvom-finansiv-ukrayiny-argumenty-ta-pogodyly-proekty-nakaziv-shhodo-rro/
Щодо результатів розгляду додатково наданих Міністерством фінансів України аргументів до проектів наказів Міністерства фінансів України «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547» та «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 21 січня 2016 року № 13» (далі – проекти наказів).
Під час розгляду до уваги Державної регуляторної служби України були взяті наступні обставини:
за характером змін, які пропонується внести проектами наказів до чинних підзаконних нормативно-правових актів Мінфіну, редакції не суперечать вимогам, встановленим для суб’єктів господарювання нормами Закону України від 20.09.2019 № 128-ІХ «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»;
законодавчі підстави щодо запровадження обов’язкового застосування реєстраторів розрахункових операцій для платників єдиного податку другої – четвертої груп (фізичних осіб – підприємців) виникли за результатом прийняття Закону України від 20.09.2019 № 129-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі і послуг» (далі – Закон № 129);
вимоги щодо фіскалізації платників єдиного податку другої – четвертої груп (фізичних осіб – підприємців), передбаченої Законом № 129, набирають чинності з 1 січня 2021 року;
проектами наказів врегульовуються питання виключно щодо надання альтернативи для суб’єктів господарювання при виборі способу застосування поряд із класичними РРО, інших технологічних та/або програмних рішень (програмні РРО).
Зволікання із затвердження підзаконних нормативно-правових актів призведе до ситуації, за якої суб’єкти господарювання матимуть виключно один унормований спосіб застосування реєстраторів розрахункових операцій на рівні класичного, застарілого типу РРО.
Зазначений спосіб є, якнайменше, втричі дорожчим у порівнянні з альтернативним, адже за даними Мінфіну прогнозовані витрати на одного суб’єкта господарювання, за результатом аналізу додатково наданих розрахунків, становитимуть 11 396,06 грн / 4 013,24 грн, а за даними від Всеукраїнської громадської організації «Союз захисту підприємництва» 19 434 грн/7 698 грн, що в обох варіантах має цілком співставну кратність – у 3 рази, та підтверджує правильність проведених розробником розрахунків.
Виходячи з цих обставин, Державна регуляторна служба України прийняла рішення про погодження проектів наказів Міністерства фінансів України «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547» та «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 21 січня 2016 року № 13».